مشکلات چشمی بیماران ای بی

یکی از مشکلات بیماران ای بی که همیشه باعث ناراحتی آنهاست درگیری چشم میباشد ما سعی داریم با مطرح نمودن روشهای مراقبتی تا حدودی از این مشکل پیشگیری کنیم.

پیشنهاد میکنیم هنگام بیرون رفتن از منزل از عینک آفتابی استاندارد استفاده شود تا گرد و غبار وارد چشم نشده و باعث زخم و تاول در قرنیه چشم نشود البته بهتر است روزهایی که هوا طوفانی میباشد حتی الامکان از بیرون رفتن خودداری کنید.

استفاده از قطره اشک مصنوعی آرتلاک ادونسد از خشکی قرنیه جلوگیری میکند پس توصیه میکنیم از این قطره جهت پیشگیری استفاده کنید.

حال بدانیم هنگام بوجود آمدن این مشکل چه کارهایی میتوان انجام داد.

اصولا بین 3 الی 7 روز ممکن است چشمها بسته شود و کودک شما تمایل به باز کردن چشم نداشته باشد هرگز از کودک تقاضا نکنید که چشمش را باز کند یا به زور خودتان بخواهید چشم را باز نگهدارید چون نور باعث دردناک شدن چشم میشود حال چه نور طبیعی مانند نور خورشید و چه نور مصنوعی مانند نور لامپ باشد نباید نور به چشم برسد.حتما پرده ها را بسته نگهدارید و اتاق را کامل تاریک کنید بهتر است روی چشم را با چشم بند یا باند ببندید تا چشم استراحت کند و زخم ترمیم شود.

میتوانید از دستگاه بخور برای رطوبت هوای اتاق استفاده کنید ما دستگاه بخور سرد را پیشنهاد میکنیم(جهت جلوگیری از قارچی شدن زخمها بخور سرد بهتر است)ایده آل است که دستگاه را 3 ساعت روشن و 1 ساعت خاموش باشد.حال اگر دستگاه بخور ندارید میتوانید حمام را از بخار آب پر کنید و اجازه دهید کودک شما به مدت 15 الی 20 دقیقه داخل حمام بنشیند.رطوبت هوا در مواقع درگیری چشم خیلی کمک کننده میباشد.

بهتر است کودک شما زیر نظر متخصص چشم هر 6 ماه یکبارمعاینه شود و هنگامی که چشم درگیرمیشود بهتر است به متخصصین مراجعه کنید گاهی پزشکان برای کمک به بیمار از لنز طبی استفاده میکنند لنز طبی جهت ترمیم زخم قرنیه کمک کننده میباشد.

حال اگر زمانی این مشکل پیش آمد و شما دسترسی به پزشک نداشتید میتوانید بصورت موقت جهت کاهش درد از قطره میدراکس(برای کودکان زیر 6 سال میدراکس نیم درصد و کودکان بالای 6  سال میدراکس 1 درصد)فقط یک قطره داخل چشم بریزید.قطره آرتلاک ادونسد هر 2 ساعت یک قطره و ژل لیپوزیک هر 6 ساعت یکبار استفاده نمایید.

این داروها بصورت موقت در مواقع اورژانسی پیشنهاد میشود بخاطر داشته باشید که حتما به متخصص مراجعه نمایید تا با تجویز داروهای اصلی مشکل سریعتر برطرف شود. نکته:جهت ریختن قطره داخل چشم حتما دستان خود را با آب و صابون بشویید و بعد از خشک نمودن، نوک انگشتان خود را با کمی پماد استریل چشمی ویتامین آ چرب کنید که هنگام باز کردن پلک آسیب نبیند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *