بیماری ای بی – marham company

بیماری ای بی

کودکان کوچک بیماری پوستی ای بی در سراسر جهان هر روز متحمل مشکلات فراوانی برای ادامه حیات خود دارند. ۱۳۹۷-۰۹-۱۳

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ والدین یک دختر 13 ساله اهل کشور انگلستان دچار تاول‌های پوستی بسیار بزرگ و دردناک در اثر کوچکترین تماس با اشیا می‌شود.

گفتنی است، بیماری این دختر به نام Sohana Collins دیستروفی اپیدرمولیزیس بولوزا به اختصار RDED است.

جدیدترین قربانی بیماری مرگبار EB در جهان + تصاویر

بر‌اساس تحقیقات اغلب افراد مبتلا به طیف‌های شدید بیماری EB بشدت غیر فعال هستند و عده کمی از آنها به سنین بزرگسالی می‌رسند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشکان امیدوار هستند در آینده توسط ژن درمانی بتوانند به افزایش طول عمر و درمان این بیماران در مبتلایان کمک کنند.

بیماری EB نوعی بیماری ژنتیکی ناشی از فقدان یک پروتئین به نام کلاژن در پوست است و در این دختر تمام بدن او را از جمله چشم‌ها، گلو، معده و پوست او را درگیر کرده است.

پزشکان در بدو تولد متوجه بروز این بیماری در این دختر شدند و پس از انجام بیوپسی وجود این بیماری در Sohana اثبات شد.

مادر این کودک هر روز مجبور است کل بدن او را با مواد ضد عفونی کننده بشوید و اغلب اوقات بیشتر بدن او در پانسمان پوشیده شده است.

در کشور انگلستان حدود 8 هزار نفر به بیماری EB مبتلا هستند و بر اساس سرشماری/ ها حدود 500 هزار نفر در سرتاسر جهان به این بیماری مبتلا هستند.

در اثر بیماری EB، و در اثر شدت یافتن این بیماری قسمت‌هایی از بدن از جمله چشم، دهان، گلو و دهان تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پزشکان متاسفانه هنوز نتوانسته‌اند درمانی برای این بیماری پیدا کنند.

جدیدترین قربانی بیماری مرگبار EB در جهان + تصاویر

اغلب افراد مبتلا به EB در مراحل پیشرفته بیماری به سرطان پوست دچار می‌شوند. پزشکان در یک روش درمانی تازه در نظر دارند با استفاده از سلول‌های بیمار مبتلا به EB به اصلاح ژن‌های این بیماری در مبتلایان بپردازند.

وضعیت نادر بیماری این دختر به گونه‌ای است ک بر اثر آن با کوچکترین تماس دچار خراش‌های پوستی، تاول‌های آبدار دردناک و زخم‌های درمان ناپذیر می‌شود که در صورت عدم رسیدگی پزشکی می‌تواند سبب عفونت‌های شدید، مسمومیت خونی و مرگ او می‌شود.

والدین این کودک امیدوار هستند تا قبل از شدت یافتن بیماری علم پزشکی بتواند راه‌حلی برای زنده ماندن کودک آنها پیدا کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *